YFL-bloggere

onsdag 2. desember 2009
Min egen designede nunolight er ferdig, den står plassert i stuen hvor jeg til enhver tid kan se den. Effekten den gir meg er harmoni og ro men er det bare på meg? Vil den virke sånn på andre som ikke har samme forholdt til den? Fargen, formen og lyseffekten får meg til å tenke på naturen og varme, noe som var planen. Mønsteret på trekket kan kanskje for noen virke rotete men jeg synes lyset fra lyspæren og ullen er med på å dempe denne uroen. Er det sånn for alle?
Prikkestingene ser jeg i ettertid burde ha blitt utført med mer nøyaktighet. Grunnen til at jeg fikk synlige sting enkelte steder var at jeg ikke trodde stoffet var så sterkt.
Lampen har også et potensial til å kunne bli en lampe til å henge opp ved at man kan sy på nunofilt stoff i bunnen og trekke ledningen opp. Ringen på toppen av lampen kan være et fint sted å henge for eksempel svart kjetting. Eller kanskje den bare kan henges opp ned fra taket men kjetting festet i de fire lampeføttene? Vil lampen være like harmonisk i luften? Jeg tenker her at lampen kanskje ikke gir den samme effekten da. Når lampen står på et stødig underlag og er rolig vil den også kunne gi ro. Kanskje dette er noe jeg vil prøve ut senere.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Link til video fra produksjonen

Filmen finner du her.

Følgere